2 Aralık 2009 Çarşamba

Dehşetli üşüyor


ansızın gözbebeklerinden alaturka kurtulmuş

yoksa saçları bütün saçları dünyaya akıyor

aksarayda ve üç kulaç derinde

beklemek daha başka sırtüstü yatıyor

bütün azaları kirlenmiş

günahlarından işlenmiş apayrı tüyleriyle

kızgınlığından tavşan dokunulmazlığı bir sahne mutlaka

ve galiba

karnının bir bölümünden sonsuz ürperiyor

topyekun bahriyeden ve murtazadan

çırılçıplak saçlarıyla gizleniyor

delikanlı kucaklardan hoşlandığı kadar

derin yataklarda anlaşılmış

haydarpaşadan binip kurtalanda

trenden iner gibi bir kız

beklemek daha başka şey

sen benim kızlığını bildiğim

kiliselerden kaçmış yağmur gibi gözyaşlarınla

minareler gibi tutuldun

sır vermez dip odalarına atıldın kahramanlığın

başkalarına kalırsa her an dokunulmaktasın

bunca tanışıklığımız varken

sana dair

bana söz düşmüyor eğer düşerse

benimle kutsaldır

buna rağmen

başından bir maceradır geçmiş

bin türlü makam geçmiştir derim

b

yaratılmanın bir yoksulluğu da gereklilik

bir de

öğünmüş gibi değil oysa kuşların

ikimizi gece yirmi dört cephelerinde gözlemesi ustalıkla

yüzde yüz bir tanımazlık sorunu

her yanın dudaktır üstün bezelye taneleri

senin kır çiçekleri ayarında laleliğin

mayland'da hiç ama aşk değil

bir tutam göz ağrısı

aşk değil

kana bulanmış bir yürek

bir etek serüveni

sonuç zavallı ilkbahar giyotinleri

güneşin ilgisiz damarlarıyla yapayalnız bir keder

sendeki santa luçiya gözleri

benimkisi harzemşah

c

saygılı dudaklarınla yarıştım

ince bir ilgi yaşarım kıvranışlarında

gözleriyle 'harikulade' yaş bulutları

yürek safındaydım sen bin mil uzaktan koska

göz değil aşk

aşk değil bin çeşit göz

bunca çıldırdım hem ilgisiz

koridor görüp ölüyorum

çizmeli tülbentli kız

saçlarında yirmi yedi yıl lodos

laleliden otobüse biniyor

kimbilir nerede oturuyor

her çizgisi ezmeyle bilenmiş

üz 'aziz' bakışını yakaladım

bin yıldır cephane taramış

hep blek börd bir gözdeyiz

sıra kimin

benimse - rölans

Farid Farjad, 1938 yılında Tahran’da doğdu. 1966 yılında Tahran Müzik Konservatuar’ında klasik müzik üzerine mastır yaptı. Bundan sonraki dönemde Tahran Senfoni Orkestra’sında önemli görevler aldı.Fars Halk Müziği’nde çok derin bir birikime sahip olan Farjad, keman ile batı klasik müziği üzerinde de çalışmalarda bulundu.Batı klasik müziği üzerindeki çalışmaları Fars müziğinin gelişiminde büyük öneme sahiptir.




Şu anda dünya üzerindeki en iyi keman virtüözlerinden biri olan Farjad’ın An Roozha 1,An Roozha 2, An Roozha 3,An Roozha 4 olmak üzere dört albümlük albüm serisi yayımlandı.Ayrıca sanatçının Golha orkestrası adlı kolektif bir albümde de eserleri yayımlandı.







Ona,kemanın en acı nağmelerini ortaya çıkaran hüzünlü geminin kaptanı dersem yanlış bir tabir kullanmamış olurum.Ayrıca An Roozha’nın “Ters Lale” anlamına geldiğini belirtmek isterim.Müziğinin her notasından acılar süzülen bu virtüözün ne denli zarif bir kişiliğe sahip olduğu ortada.







Neler yok ki onun nağmelerinde!..Ama en çok gözyaşı var.İnsanı içli içli ağlatan bir sızı...Karanlığın içinde varolan aydınlık...Suların usulca sahile dokunuşu...Dinleyeni kendine mübtela ediyor ondaki nağmeler...Her dinlediğimde bana hayatın olmazsa olmaz çilelerinin ne denli tatlı olduğunu hissettiriyor.Ağlamak ki en layık olana,en sevgiliye...Sevgi dediğimizde içimizi titreten Efendiler efendisine...



yeralti nehirleri kollektifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder